دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود نیویورک تایمز: ترامپ خواستار تسلیم ایران برای پایان جنگ بود؛ اما آمریکا بود که تسلیم شد فوری / معافیت ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی ایران صادر شد / وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسقاط تحریم صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران خبر داد قاآنی به سربازان اسرائیل: اگر با پای خود از جنوب لبنان خارج نشوید، حماسه سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد نتانیاهو: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد الجولانی: اظهارات ترامپ به اشتباه به معنای حمله قریب‌الوقوع سوریه به لبنان تفسیر شد سی‌ان‌ان به نقل از منبع ایرانی: مذاکرات ایران و آمریکا پس از تهدید‌های ترامپ، متوقف شده، اما به پایان نرسیده شبکه کان اسرائیل: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیرو‌های خود در جنوب لبنان کرده / دولت ترامپ از اسرائیل خواسته است که عقب‌نشینی جزئی از جنوب لبنان انجام دهد المیادین: هیئت ایرانی تا زمانی که ترامپ عذرخواهی نکند و نیرو‌های اسرائیلی از جنوب لبنان خارج نشوند، به مذاکرات باز نخواهد گشت قالیباف در واکنش به ادعا‌های ترامپ: ما تهدید‌های آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم / بهتر است مراقب اظهارنظر‌های خود باشند، نیرو‌های مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند

بیانیه وزارت خارجه درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

بیانیه وزارت خارجه درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی وزارت خارجه با محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 26
کد خبر: ۲۶۱۲۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن بیانیه به شرح زیر است؛

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

 

همانطور که بار‌ها توسط مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. 

 

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و نیز با وقوف به وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشور‌های منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند و از همه کشور‌های صلح دوست در منطقه و سایر کشور‌ها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز انزجار نموده و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.

 

بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، به ویژه نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان - که در سایه حمایت همه جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی تداوم یافته است- عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است.

 

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مسئولیت تک‌تک دولت‌های عضو سازمان ملل متحد، دولت‌های عضو 'کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی' و دولت‌های عضو 'کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹'، برای اقدام عاجل و جمعی در برابر نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، کنوانسیون منع نسل کشی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی که همزمان به مثابه نقض جدی صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آیند، بر ضرورت تحرک فوری و عاجل جامعه جهانی برای توقف نسل‌کشی، جنگ و تجاوز علیه غزه و لبنان و مهار جنگ افروزی رژیم صهیونیستی تاکید می‌نماید./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار